Zadania - najważniejszy element WebQuest'u



Zadania są bezpośrednim bodźcem do wykonania "misji", pozostała część WebQuest'u charakteryzuje jedynie formę pracy lub ocenia ucznia (ewaluacja).

Nasz główny problem polegał na formułowaniu zadań w taki sposób, aby stały się one problemowe.

Uczeń musi wykazać się kreatywnością, twórczym myśleniem.
Nie należy tworzyć listy kroków dla uczniów, to jest elementem uczenia się.
(źródło)

W internecie pełno jest tzw. gotowców dlatego naszym zadaniem jest sprowokować ucznia do stworzenia nowej jakość. Uczeń korzystając z internetu musi także mieć świadomość tego, że jest to źródło w dużo mniejszym stopniu autorytatywne od wydawnictw "papierowych", dlatego tworzenie nowej jakości musi zostać poprzedzone umiejętną oceną informacji.

Proces składa się zazwyczaj z kilku etapów:

wyszukanie informacji -> stworzenie kryteriów oceny -> ocena jakości znalezionych informacji -> kompilacja-miks (zaadaptowanie informacji do potrzeb zadania) -> stworzenie nowej jakości

Jedno z zadań w naszym WebQueście wymagało od ucznia przygotowania do wykonania fotografii nocnej.

ZADANIE 8

Przeanalizujmy to zadanie.

Efekt pracy: Uczeń musi napisać własny artykuł, będący kompilacją informacji zawartych w innych artykułach.
Wymagania: Musi wyszukać i przeczytać kilka artykułów.

Efekt pracy: Ma uprościć język.
Wymagania: Musi zapoznać się najpierw z fachową terminologią, żeby móc dokonać parafrazy na prostszy język.

Efekt pracy: W artykule muszą być jego zdjęcia.
Wymagania: Wykonuje ćwiczenie praktyczne, sprawdza teorię. Nabywa doświadczenia, zapamiętuje wyniki.

Efekt pracy: Dodać własne uwagi.
Wymagania: Musi pokazać, że ma własne zdanie na dany temat (może odnieść się do konfrontacji teorii z praktyką lub skomentować błędne informacje znalezione w sieci). Własne uwagi potwierdzają świadome podejście do tematu.

Linki:
Metoda WebQuest i okolice

czytaj dalej -> proces