Zadania są bezpośrednim bodźcem do wykonania "misji", pozostała część WebQuest'u charakteryzuje jedynie formę pracy lub ocenia ucznia (ewaluacja).
Nasz główny problem polegał na formułowaniu zadań w taki sposób, aby stały się one problemowe.
Uczeń musi wykazać się kreatywnością, twórczym myśleniem.
Nie należy tworzyć listy kroków dla uczniów, to jest elementem uczenia się.
(źródło)
W internecie pełno jest tzw. gotowców dlatego naszym zadaniem jest sprowokować ucznia do stworzenia nowej jakość. Uczeń korzystając z internetu musi także mieć świadomość tego, że jest to źródło w dużo mniejszym stopniu autorytatywne od wydawnictw "papierowych", dlatego tworzenie nowej jakości musi zostać poprzedzone umiejętną oceną informacji.
Proces składa się zazwyczaj z kilku etapów:
wyszukanie informacji -> stworzenie kryteriów oceny -> ocena jakości znalezionych informacji -> kompilacja-miks (zaadaptowanie informacji do potrzeb zadania) -> stworzenie nowej jakości
Jedno z zadań w naszym WebQueście wymagało od ucznia przygotowania do wykonania fotografii nocnej.
ZADANIE 8
Przeanalizujmy to zadanie.
Efekt pracy: Uczeń musi napisać własny artykuł, będący kompilacją informacji zawartych w innych artykułach.
Wymagania: Musi wyszukać i przeczytać kilka artykułów.
Efekt pracy: Ma uprościć język.
Wymagania: Musi zapoznać się najpierw z fachową terminologią, żeby móc dokonać parafrazy na prostszy język.
Efekt pracy: W artykule muszą być jego zdjęcia.
Wymagania: Wykonuje ćwiczenie praktyczne, sprawdza teorię. Nabywa doświadczenia, zapamiętuje wyniki.
Efekt pracy: Dodać własne uwagi.
Wymagania: Musi pokazać, że ma własne zdanie na dany temat (może odnieść się do konfrontacji teorii z praktyką lub skomentować błędne informacje znalezione w sieci). Własne uwagi potwierdzają świadome podejście do tematu.
Linki:
Metoda WebQuest i okolice
czytaj dalej -> proces
Nasz główny problem polegał na formułowaniu zadań w taki sposób, aby stały się one problemowe.
Uczeń musi wykazać się kreatywnością, twórczym myśleniem.
Nie należy tworzyć listy kroków dla uczniów, to jest elementem uczenia się.
(źródło)
W internecie pełno jest tzw. gotowców dlatego naszym zadaniem jest sprowokować ucznia do stworzenia nowej jakość. Uczeń korzystając z internetu musi także mieć świadomość tego, że jest to źródło w dużo mniejszym stopniu autorytatywne od wydawnictw "papierowych", dlatego tworzenie nowej jakości musi zostać poprzedzone umiejętną oceną informacji.
Proces składa się zazwyczaj z kilku etapów:
wyszukanie informacji -> stworzenie kryteriów oceny -> ocena jakości znalezionych informacji -> kompilacja-miks (zaadaptowanie informacji do potrzeb zadania) -> stworzenie nowej jakości
Jedno z zadań w naszym WebQueście wymagało od ucznia przygotowania do wykonania fotografii nocnej.
ZADANIE 8
Przeanalizujmy to zadanie.
Efekt pracy: Uczeń musi napisać własny artykuł, będący kompilacją informacji zawartych w innych artykułach.
Wymagania: Musi wyszukać i przeczytać kilka artykułów.
Efekt pracy: Ma uprościć język.
Wymagania: Musi zapoznać się najpierw z fachową terminologią, żeby móc dokonać parafrazy na prostszy język.
Efekt pracy: W artykule muszą być jego zdjęcia.
Wymagania: Wykonuje ćwiczenie praktyczne, sprawdza teorię. Nabywa doświadczenia, zapamiętuje wyniki.
Efekt pracy: Dodać własne uwagi.
Wymagania: Musi pokazać, że ma własne zdanie na dany temat (może odnieść się do konfrontacji teorii z praktyką lub skomentować błędne informacje znalezione w sieci). Własne uwagi potwierdzają świadome podejście do tematu.
Linki:
Metoda WebQuest i okolice
czytaj dalej -> proces