Proces



Najprościej mówiąc proces opisuje, jak ma wyglądać przebieg pracy. Skupia się na realizacji WebQuest’u, wykorzystaniu źródeł, stawia wymagania jakich oczekujemy od ucznia. Określa sposób pracy, czy zadania mają być wykonane indywidualnie, czy grupowo (ile osób powinno znaleźć się w takiej grupie, jak podzielić zadania). W procesie znajdują się też informację dotyczące przedziału czasowego, przeznaczonego na wykonanie WebQuest’u.

Ważna jest czytelność Procesu. Kolejne wymagania można pogrupować tematycznie - np.: w taki sposób jak w naszym WebQueście, a także zaleca się wypunktowanie kolejnych wymagań.

W Procesie podobnie jak w Zadaniach zwracamy się bezpośrednio do ucznia, kierując do niego konkretne wymagania.

Jest to również odpowiednie miejsce na przedstawienie swoich oczekiwań i spodziewanych rezultatów.

Przykładowy Proces.

W naszym WebQuescie podzieliliśmy go na cztery części:
- samodzielność,
- korzystanie ze źródeł,
- twórczą pracę,
- zdrowy rozsądek.

Są to słowa klucze, które mają charakteryzować sposób pracy ucznia.

Warto też pamiętać o tym, że każde miejsce jest dobre do prowokowania ucznia do samodzielności. W post scriptum procesu zamieściliśmy notkę:

"Jeśli powyżej znalazły się terminy, których nie znasz, potraktuj to jako pierwsze zadanie: odszukaj w internecie definicje i spróbuj zrozumieć znaczenie słów w kontekście zdań."

Takie "pomocnicze polecenie" jest już de facto WebQuestem w skali mikro.

czytaj dalej -> Ewaluacja - otwarty system oceniania