Szybki rozwój techniki i nauki stawia coraz większe wymagania szkole. Fakt ten zmusza nauczyciela do ciągłego aktualizowania i pogłębiania swojej wiedzy.
Nauczyciel przestaje być centralną postacią w edukacji. Jego zadaniem jest przygotowanie ucznia do życia w społeczeństwie informacyjnym.
Rola nauczyciela ogranicza się do stworzenia uczniom warunków do nabywania umiejętności wyszukiwania, selekcjonowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł.
Uczeń będący centralną jednostką w procesie edukacji uczy się obcowania i samodzielnego wykorzystania możliwości sieci oraz krytycznego odbioru zawartych tam treści.
Uczniowie, jako pokolenie urodzone w dobie ogromnego rozwoju technologi, są przytłoczeni wieloma środkami zdobywania informacji, zabawy, relaksu, spędzania czasu. Środowisko to, jest traktowane przez nich jako naturalne i od zawsze obecne.
Polecamy artykuł:
Sabina Furgoł, Lechosław Hojnacki: POKOLENIE ONLINE W TRADYCYJNEJ SZKOLE – NOWE WYZWANIA
Uczeń urodzony w skomputeryzowanym świecie, który nie pamięta czasów bez telefonów, palmtopów, odtwarzaczy mp3, czy internetu jest "cyfrowym tubylcem". Urodził się w takim świecie jest on mu naturalnie bliski (w przeciwieństwie do "cyfrowego emigranta").
Cezurę można wyznaczyć na ~ 1985 rocznik, choć tak naprawdę jedynym wyznacznikiem tego, czy ktoś jest cyfrowym tubylcem, nie jest wiek, ale fakt dorastania w otoczeniu urządzeń informatycznych.
czytaj dalej -> WebQuest - metoda
Rola nauczyciela ogranicza się do stworzenia uczniom warunków do nabywania umiejętności wyszukiwania, selekcjonowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł.
Uczeń będący centralną jednostką w procesie edukacji uczy się obcowania i samodzielnego wykorzystania możliwości sieci oraz krytycznego odbioru zawartych tam treści.
Uczniowie, jako pokolenie urodzone w dobie ogromnego rozwoju technologi, są przytłoczeni wieloma środkami zdobywania informacji, zabawy, relaksu, spędzania czasu. Środowisko to, jest traktowane przez nich jako naturalne i od zawsze obecne.
Polecamy artykuł:
Sabina Furgoł, Lechosław Hojnacki: POKOLENIE ONLINE W TRADYCYJNEJ SZKOLE – NOWE WYZWANIA
Uczeń urodzony w skomputeryzowanym świecie, który nie pamięta czasów bez telefonów, palmtopów, odtwarzaczy mp3, czy internetu jest "cyfrowym tubylcem". Urodził się w takim świecie jest on mu naturalnie bliski (w przeciwieństwie do "cyfrowego emigranta").
Cezurę można wyznaczyć na ~ 1985 rocznik, choć tak naprawdę jedynym wyznacznikiem tego, czy ktoś jest cyfrowym tubylcem, nie jest wiek, ale fakt dorastania w otoczeniu urządzeń informatycznych.
czytaj dalej -> WebQuest - metoda