Kiedy na zajęciach z pomiaru dydaktycznego dowiedzieliśmy się, że naszym zadaniem jest stworzenie WebQuest’u, pojawiły się pierwsze, podstawowe pytania. Co to jest? Czy jest jakiś wzór? Jak jest zbudowany?
Dowiedzieliśmy się, że struktura WebQuest’u dzieli się na sześć podstawowych elementów:
Szczegółowo każdym z elementów zajęliśmy się w osobnych artykułach.
Z naszych obserwacji i własnej praktyki wiemy, że wiele osób pracujących po raz pierwszy z metodą WebQuest'u, miało problem z przyporządkowaniem treści do odpowiedniego elementu.
Przykładowo w WebQuestcie: Kupujemy nowy komputer - czy to problem? zadania i źródła zostały umieszczone w procesie, a krótki i lakoniczny opis (właściwie to rozwinięcie wprowadzenia) jest w zadaniach.
Polecamy zatem przede wszystkim zwrócenie uwagi na istotne różnice między Procesem a Zadaniami, które są najczęściej mylone (sami także popełniliśmy ten błąd). Ważnym, a często nie do końca zrozumiałym elementem jest Ewaluacja również szerzej przedstawiona w osobnym artykule.
czytaj dalej -> temat, wprowadzenie, źródła
Przykładowo w WebQuestcie: Kupujemy nowy komputer - czy to problem? zadania i źródła zostały umieszczone w procesie, a krótki i lakoniczny opis (właściwie to rozwinięcie wprowadzenia) jest w zadaniach.
Polecamy zatem przede wszystkim zwrócenie uwagi na istotne różnice między Procesem a Zadaniami, które są najczęściej mylone (sami także popełniliśmy ten błąd). Ważnym, a często nie do końca zrozumiałym elementem jest Ewaluacja również szerzej przedstawiona w osobnym artykule.
czytaj dalej -> temat, wprowadzenie, źródła