Temat
Pierwszym problemem, na który się natknęliśmy przy pracy metodą WebQuest’u, był dobór i sformułowanie tematu. Zagadnienia stricte polonistyczne wydawały się być nie możliwymi w realizacji tą metodą.
Zdecydowaliśmy się na temat: Nasze miasto w obiektywie, który miał łączyć wiedzę techniczną (podstawowe umiejętności z zakresu fotografii) i historyczną z elementami języka polskiego przejawiającymi się w krótkich artykułach, recenzjach, notatkach. Takie rozwiązanie było konieczne, aby nie powstał odtwórczy kurs, tylko właśnie WebQuest, w którym uczeń sam znajduje rozwiązanie.
Przy doborze tematu trzeba pamiętać, że WebQuest nie nadaje się do realizacji każdego zagadnienia. (o tym szerzej w refleksjach)
Wprowadzenie
Powinno być krótkie, ciekawie przedstawiające zadania, które czekają ucznia. W przypadku naszego WebQuest’u było to zarysowanie scenki rodzajowej, w której uczeń wciela się w postać fotoreportera lokalnej gazety. Jego zadaniem jest przygotowanie prezentacji fotograficznej miasta, w którym mieszka. By jednak móc zaprezentować swoje umiejętności, musi je nabyć. I w tym wlaśnie pomoże mu nasz WebQuest.
Wprowadzenie jest rozwinięciem tematu, oba mają za zadanie zachęcić ucznia do rozwiązania zadań.
Wprowadzenie jest rozwinięciem tematu, oba mają za zadanie zachęcić ucznia do rozwiązania zadań.
Źródła
Jest to zaproponowany przez autora WebQuest’u zbiór informacji, z których uczeń może skorzystać podczas wykonywania poszczególnych zadań. W zależności od tematu WebQuest’u– tak jak to było w przypadku naszego projektu – możemy podzielić źródła na te dotyczące przygotowania technicznego i merytorycznego. Przy doborze materiałów, trzeba pamiętać, że mają być one pomocą naukową. To zadaniem ucznia jest wyszukanie w podanych stronach internetowych, książkach czy innych źródłach potrzebnych informacji, dokonania ich selekcji i wykorzystania w pracy.
Jednak trzeba pamiętać, że nie mogą być one zbyt ogólne. Podanie linku: do www.google.pl, nie jest najlepszym pomysłem.
czytaj dalej -> zadania, najważniejszy element WebQuest'u
Jednak trzeba pamiętać, że nie mogą być one zbyt ogólne. Podanie linku: do www.google.pl, nie jest najlepszym pomysłem.
czytaj dalej -> zadania, najważniejszy element WebQuest'u